| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się   Zapomniałem hasła
Login: Hasło:    
NOWOŚCI I PROMOCJE
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
KASETONY I LITERY
GADŻETY REKLAMOWE
DRUK I WYCINANIE
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Nalepki i etykiety

 
Wymiary
Format użytku
Gotowa etykieta której rozmiary określa linia cięcia.
Format projektu
Projekt musi zawierać jeden użytek etykiety powiększony o wymagany spad oraz osobno linie cięcia.
Spad
Jest to obszar projektu „wychodzący” poza linię cięcia/bigowania. Spad powinien wynosić 2 mm z każdej strony.
W przypadku kształtów nieprostokątnych nie należy wypełniać tłem całej powierzchni poza linią cięcia, a jedynie wspomniany 2mm spad. Pozostały obszar poza użytkiem należy pozostawić biały.
Pojedyncza etykieta
  • etykieta może mieć dowolny kształt
  • obiekty istotne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od planowanej linii cięcia
  • nie należy projektować ramek, obwódek itp. blisko linii cięcia (min. 5 mm). Z uwagi na tolerancję cięcia, użytki będą nieestetyczne.
Projekt linii cięcia
  • linię cięcia pojedynczej etykiety należy stworzyć z jednej zamkniętej krzywej
  • linie cięcia projektować jako włosowe w kolorze czarnym 100%;
  • ze względu na czas cięcia przy projektowaniu należy :
    - tam gdzie jest to możliwe stosować linie proste zamiast krzywych
    - nie zwiększać liczby wierzchołków ponad to co jest potrzebne do wyznaczenia krzywej
    - linie cięcia nie mogą pokrywać się
  • projektując linię cięcia należy unikać sytuacji, by początek i koniec cięcia znajdował się na łuku - najlepiej by wypadał na środku linii prostej.
  • linie do nacinania należy po spasowaniu z projektem zapisać w osobnym pliku, bądź na osobnej stronie tego samego pliku. W przypadku wyboru cięcia po liniach prostych nie ma potrzeby załączania linii cięcia
  • dla etykiet na podkładzie magnetycznym linia cięcia nie powinna posiadać zaokrągleń o promieniu mniejszym niż 6 mm;
UWAGA!
Linie cięcia powinny mieć minimalną liczbę wierzchołków potrzebną to utworzenia kształtu, nieuzasadnione zwiększanie liczby wierzchołków w krzywej powoduje spowolnienie pracy plotera.
W przypadku, gdy okaże się że złożoność krzywej powoduje zbyt wolną pracę plotera zlecenie będzie wstrzymywane z powodu źle przygotowanego pliku.

W przypadku etykiet o skomplikowanych kształtach i ostrych narożnikach produkt końcowy może się minimalnie różnić od wynikającego kształtu z siatki (delikatne zaokrąglenia), co jest wynikiem możliwości technicznych maszyny.


Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 

Metalizacja oraz kolor Biały
Przygotowanie grafiki dla Liquid Metal oraz koloru Biały znajduje się w sekcjach poniżej.
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru 100%K, w przypadku etykiet w technologii Biały + CMYK  należy użyć składowych: C33%M33%Y33%K100
Szara apla
W przypadku gdy kolor tła ma być szary, należy zbudować je korzystając ze składowej „K", bez użycia pozostałych kolorów „CMY"

APLE/TINTY
Na dużych tintach i aplach mogą być widoczne niejednorodności barwy w postaci pasmowania lub wzoru płótna. W celu uniknięcia takich efektów zalecamy zastępowanie ich teksturami.
 
Przejścia tonalne
Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.

Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku.
Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.


Etykiety przezroczyste CMYK, Biały + CMYK, Etykiety srebrne
Warto poznać - wskazówki dla folii przezroczystej i srebrnej:
  1. By uzyskać najlepszy efekt czerni należy stosować 100%K.
  2. Kolory o wysokim nasyceniu wychodzą ładniej. Dla uzyskania najlepszego efektu przynajmniej 1 składowa powinna mieć 100% nasycenia.
  3. Folia srebrna jest bazą do tworzenia i łączenia efektów metalizacji w różnych kolorach  na jednym podłożu. 
  4. Dla uzyskania efektu złotej folii, można zamówić druk na srebrnej folii, używając koloru yellow -  polecamy składowe C:13 M:40 Y:100 K:3.
  5. Każdy biały element projektu w druku przyjmie kolor podłoża /materiału, na którym zostanie wydrukowany. (Wyjatek etykiety Biały + CMYK drukowane arkuszowo).​
  6. Wyjściowy kolor różnić sie będzie w druku od tego samego koloru wydrukowanego na białym podłożu. 
  7. Odradzamy druk pełnokolorowych zdjeć na materiałach innych niż białe. Efekty moga nie spełniać oczekiwań.
  8. Nie zalecamy stosowania ramek w projektach ani linii cięcia na samych ramkach, ze względu na odchylenia w procesie ciecia (+/-1mm) i mozliwość przesunięcia projektu. 


Dodatkowy kolor BIAŁY
Jak przygotować plik do druku dodatkowym kolorem Tylko Biały lub Biały + CMYK.
Do druku kolorem białym oraz do białego poddruku dla kolorów cmyk wymagane jest przygotowanie w pliku dodatkowego koloru nazwanego „White". Najprostszym sposobem utworzenia takiego koloru w programie graficznym jest pobranie go pipetą z przygotowanej przez nas próbki dostępnej w pliku White.pdf lub White.cdr (v.15)
Elementy grafiki drukowane białym kolorem muszą być w projekcie nad grafiką CMYK i mieć zadany Overprint (kolor musi być „Nadrukowany").

Paletę kolorów dodatkowych można też przygotować samemu.
   
Zobacz instrukcję jak dostosować twój program graficzny do łatwego, szybkiego i pewnego projektowania kolorów spotowych:
instrukcja CorelDRAW Instrukcja AdobeIlustrator

Prace należy przygotować z wykorzystaniem opisanej technologii kolor Biały. 
W przypadku etykiet przezroczystych dopuszcza się jednak wykonanie Druku CMYK (bez poddruku). Ze względu na  ich specyficzne zastosowanie, w zależności od oczekiwanego efektu można w dowolny sposób projektować kolorowy zadruk CMYK bez poddruku, z poddrukiem, sam biały.  

W przypadku papieru Kraftliner zalecamy druk tylko CMYK (bez poddruku). Opcja CMYK + biały dostępna dla tego papieru dotyczy dodatkowego koloru, który wystepuje obok CMYKA - jako kolor biały, a nie jako poddruk.
Etykiety, w zależności od sposobu aplikacji, powinny być przygotowane standardowo (aplikacja na powierzchni) lub w lustrze (aplikacja pod powierzchnią).  

Uwaga!
Przy małych czcionkach i elementach mogą wystąpić widoczne przesunięcia w pasowaniu.
Zobacz film jak przygotować
Obejrzyj film jak przygotować kolor biały.


Przygotowanie dodatkowego koloru Liquid Metal
Dodatkowy kolor Liquid Metal oraz lakier selektywny, przygotowuje się tak samo. Należy przygotować dodatkową/e stronę/y oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Uwaga.
Nie zaleca się lakierowania i stosowania efektu Liquid Metal dla elementów cieńszych niż 0,4 mm w pozytywie oraz 0,6 mm w negatywie. Zalecana minimalna wielkość czcionki to 10 pkt., odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm); Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 
Nie zalecamy projektowania efektu Liquid Metal do spadu, jak również na bigach, ze względu na możliwość pękania/kruszenia folii metalizowanej na krawędziach/bigach.  
Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia.

LiquidMetal jest kolorem nadrukowanym. W związku z tym, ze względu na dokładność pasowania (0,3mm), nie należy usuwać/wybiarać grafiki tła w projekcie CMYK, Strona z projektem tła nie powinna też zawierać powtórzonych elementów maski.

Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia.   

Istnieje możliwość łączenia na jednej stronie projektu dwóch różnych kolorów metalizacji oraz lakieru Selektywnego UV. Elementy te powinny być odsunięte od siebie mi. o 1mm. Z uwagi na możliwość pomyłki szczególnie istotne jest tutaj opis plików lub zachowanie kolejnosci stron w pliku (patrz poniżej).

Elementy Liguid Metal oraz lakier selektywny muszą być od siebie odsunięte o minimum 1 mm

Na kartonach barwionych w masie nie dopuszczamy Liguid metalu oraz lakierowania selektywnego do spadów.

Uwaga!
W przypadku zastosowania na etykiecie metalizacji prosimy o przesyłanie pojedynczych plików spakowanych do formatu ZIP. Nazwa pojedynczego pliku musi jednoznacznie określać, czego dotyczy: druk/ metalizacja kolor 1 i/lub metalizacja kolor 2/ maska do cięcia oraz poglądowy plik - wzór pokazujący oczekiwany efekt końcowy. 
 



Przygotowanie personalizacji
Druki personalizowane wymagają dodatkowo przygotowania bazy danych. Instrukcja do przygotowania znajduje się w osobnym dziale:
Zobacz jak przygotować personalizację


Zapis do pliku
Formaty plików
Plik do druku:Preferowane PDF
Akceptowane:  CDR,EPS, TIFF, JPG. Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku do druku.
Plik do nacinania:  Preferowane PDF
Akceptowane:  CDR,EPS. Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku do druku.
Aby dołączyć pliki do zlecenia należy je razem spakować do formatu ZIP.
Uwagi: 
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe, bądź też osadzić w pliku czcionki wykorzystane w pracy.

Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji PDF/X, PDF/X-1a lub PDF 1.3 (Acrobat 4.0.)

Plik postscriptowy musi być wypuszczony jako „kompozyt".

W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.

UWAGA!
W pliku do druku nie zapisywać planowanych linii cięcia! 



Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL