|
Standy reklamowe |
|
|
Wymiary | Format użytku | Maksymalny rozmiar pojedynczego rozwinięcia kształtu nie może przekraczać;
- odbiór osobisty – 1790 mm x 1190 mm,
- wysyłka kurierem – 1700 mm x 1100 mm | Format projektu | Projekt powinien zawierać plik do druku (z paserami) oraz plik z liniami cięcia i bigowania, który musi zawierać pasery położone tak samo jak w projekcie do druku (Umożliwiające spasowanie obu plików). Maksymalny format projektu wynosi 1790 mm x 1190 mm. Wszystkie elementy rozkroju należy rozmieścić w jednym pliku tak aby zajmowały jak najmniej miejsca. Jeśli wszystkie rozwinięcia rozkroju nie mieszczą się na jednym arkuszu, należy nie mieszczące się elementy rozmieścić w osobnym pliku. Na ostatniej stronie należy zaprojektować linię cięcia/frezowania zgodnie z instrukcjami zamieszcznymi poniżej.
| Spad | Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi zawsze 5 mm z każdej strony. |
|
Linie cięcia i nacinania | Linie cięcia oraz kontury pojedynczych otworów zaznaczać linią włosową w kolorze czerwonym (100%M + 100%Y), linie nacinania projektować jako włosowe brązowe (60%M+60%Y+40%B)
Cięcie i/lub nacinanie w zależności od obrabianego materiału wykonywane jest dwiema technologiami: nożem lub frezem. Dlatego dla wybranego materiału, należy przy projektowaniu linii cięcia kierować się poniższymi zaleceniami:Materiał | Technologia cięcia | Minimalny promień zaokrągleń (R) mm | Wierzchołki wewnętrzne | Wierzchołki zewnętrzne | | | | PCV 2-3mm | nóż | 6 | dopuszczalne | dopuszczalne | Kappa 5mm | nóż | 10 | dopuszczalne | dopuszczalne | Kappa 10mm | nóż | 15 | dopuszczalne | dopuszczalne | Tusand 10mm | nóż | 15 | dopuszczalne | dopuszczalne | Pozostałe materiały | frez | 4 | niedopuszczalne | dopuszczalne | Uwaga: przygotowanie linii cięcia niezgodnie z powyższymi zaleceniami może spowodować poszarpanie krawędzi.
Ze względu na czas cięcia przy projektowaniu należy :
- tam gdzie jest to możliwe stosować linie proste zamiast krzywych
- nie zwiększać liczby wierzchołków ponad to, co jest potrzebne do wyznaczenia krzywej
- starać się tak łączyć linie, aby w projekcie było kilka długich, połączonych linii, zamiast wielu krótkich,
- linie cięcia nie mogą pokrywać się,
- linie cięcia muszą być liniami zamkniętymi.
Uwaga! W przypadku, gdy okaże się ze względu na złożoność kształtu, lub nieoptymalne przygotowanie pliku czas pracy plotera znacznie się wydłuży, D&D zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, o czym powiadomimy zamawiającego przed przystąpieniem do realizacji zlecenia.
Pasowanie wydruku i krawędzi cięcia może wahać się +/- 1,5mm. |
|
Grafika | Model kolorów | Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. | Czarna apla | Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K. | Przejścia tonalne | Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Dla koloru białego nie stosować przejść tonalnych. | Optymalna rozdzielczość | 150 – 300 dpi NIE należy sztucznie zwiększać rozdzielczości poprzez resampling. |
|
Zapis do pliku | Formaty plików | Akceptowane: *.CDR do wersji X4 włącznie (ze względu na błędy w eksporcie wyższe wersje niedopuszczalne)
Należy pamiętać o zamianie wszystkich tekstów na krzywe.
* PDF w formacie PDF/X1-a, a w przypadku oprogramowania nie zawierającego możliwości eksportu do tego formatu - PDF 1.3 (zgodność z ACROBAT 4.0)
Należy pamiętać o zamianie wszystkich tekstów na krzywe lub osadzić czcionki w pliku.
*. TIF spłaszczony i bez dodatkowych kanałów Alfa. Jedyna akceptowana i zalecana wewnętrzna kompresja to LZW.
*. JPG
| Uwagi: | Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz odrębne pliki z odpowiednimi nazwami. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_awers_bialy.tiff, projekt_rewers.tiff, projekt_rewers_bialy.tiff |
|
|
|
|
|