| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się    Zapomniałem hasła
Login : Hasło :    
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
KASETONY I LITERY
GADŻETY REKLAMOWE
DRUK I WYCINANIE
PRÓBKI I WZORNIKI

Folie z nadrukiem UV

 


Wymiary
Format użytku
Rozmiar użytku może być dowolny (również nieregularny kształt), o wymiarach nieprzekraczających 680 x 480 mm. 
Format projektu
Projekt musi zawierać jeden użytek etykiety powiększony o wymagany spad, projekt białego poddruku (tylko dla folii przezroczystych), oraz (dla wycinania po krzywych) linie cięcia.
Ze względu na specyficzne zastosowania folii, w zależności od oczekiwanego efektu można w dowolny sposób projektować kolorowy zadruk, biały poddruk, oraz linie cięcia. Należy jednak pamiętać, że druk nie może przekraczać pola zadruku 682 x 482 mm, a linie cięcia 680 x 480 mm. Ponadto biały poddruk nie może wykraczać poza drukowaną grafikę.
Projekty oglądane pod powierzchnią powinny być przygotowane w lustrze (w odbiciu lustrzanym), co zapobiegnie ewentualnym pomyłkom podczas zawawiania.
Spad
W przypadku, gdy projektowana grafika/tło ma być zadrukowana do krawędzi, należy ją wyprowadzić na spad „wychodzący” poza linię nacinania. Spad powinien wynosić 2 mm z każdej strony.
W przypadku kształtów nieprostokątnych nie należy wypełniać tłem całej powierzchni poza linią cięcia, a jedynie wspomniany 2 mm spad. Pozostały obszar poza użytkiem należy pozostawić niezadrukowany.
Pojedyncza etykieta
  • etykieta może mieć dowolny kształt
  • obiekty istotne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od planowanej linii cięcia
  • nie należy projektować ramek, obwódek itp. blisko linii cięcia (min. 5 mm). Z uwagi na tolerancję cięcia, użytki będą nieestetyczne.
Linie cięcia i nacinania
  • linie cięcia projektować jako włosowe w kolorze czarnym 100%
  • odległości pomiędzy liniami cięcia powinny wynosić min. 3-4 mm
  • ze względu na czas cięcia przy projektowaniu należy:
    - tam, gdzie jest to możliwe stosować linie proste zamiast krzywych
    - nie zwiększać liczby wierzchołków ponad to, co jest potrzebne do wyznaczenia krzywej
    - linie cięcia nie mogą pokrywać się
  • linię cięcia pojedynczej etykiety należy stworzyć z jednej zamkniętej krzywej
  • projektując linię cięcia należy unikać sytuacji, by początek i koniec cięcia znajdował się na łuku - najlepiej, by wypadał na środku linii prostej.
  • linie do cięcia należy po spasowaniu z projektem zapisać w osobnym pliku, bądź na oddzielnej stronie tego samego pliku.

Uwaga! Linie cięcia powinny mieć minimalną liczbę wierzchołków potrzebną to utworzenia kształtu, nieuzasadnione zwiększanie liczby wierzchołków w krzywej powoduje spowolnienie pracy plotera.
W przypadku, gdy okaże się że złożoność krzywej powoduje zbyt wolną pracę plotera zlecenie będzie wstrzymywane z powodu źle przygotowanego pliku.

W przypadku etykiet o skomplikowanych kształtach i ostrych narożnikach produkt końcowy może się minimalnie różnić od wynikającego kształtu z siatki (delikatne zaokrąglenia), co jest wynikiem możliwości technicznych maszyny.


Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K. 
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K.
Przejścia tonalne
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 600dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.


Z uwagi na tolerancję pozycjonowania podłoża mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.

Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku wydruków składanych, czy po złożeniu obie strony mają poprawną orientację. 
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".

UWAGA!
Druk na kolorowych materiałach, za wyjątkiem: białych materiałów i mlecznego plexi, wymaga białego poddruku.
Należy przygotować dodatkowy projekt na biały poddruk.
Na bezbarwnym plexi nadruki są wykonywane z drugiej strony (w odbiciu lustrzanym), następnie nakładana jest biała farba. Przygotowanie projektów z odbiciem lustrzanym leży po stronie Klienta.
Do jednego zlecenia można przygotować tylko jedną siatkę do wycinania krzywoliniowego.
 

Kolor biały
Ploter UV ma możliwość druku w białym kolorze. Daje to możliwość druku tylko białym lub CMYKiem z użyciem białego poddruku na kolorowych i przezroczystych materiałach.
Aby zamówić produkty z białym poddrukiem należy przygotować dokument składający się z 3 stron:
 
  1. pierwsza strona z kolorowym projektem,
  2. druga strona z białym poddrukiem (tylko na kolorowych i bezbarwnych materiałach
  3. trzecia strona z kształtem do wycinania krzywoliniowego (tylko wtedy, gdy zaznaczono taką opcję).
 Można przygotować również oddzielne pliki - jeden z projektem kolorowym (z dopiskiem „kolor” w nazwie pliku), drugi z poddrukiem (plik z białym musi mieć w nazwie słowo „bialy"), opcjonalnie trzeci z kształtem do wycięcia (ze słowem „ciecie” w nazwie).
Tak przygotowane pliki należy spakować do formatu ZIP albo 7z.
Przykład:
    personalizowane karty przezroczyste, 60 kart kolorowych i wspólny poddruk, pliki mają nazwy:
    karty_przezroczyste_kolor.pdf (60 stron kolorowych), karty_bialy_60x.pdf (1 strona czarno-biała).


Przygotowanie pliku z poddrukiem
Projekt należy skopiować do oddzielnego pliku i zamienić wszystkie kolory na czarny (100% K). Zamiana czarnego na biały następuje w oprogramowaniu maszyny.


Pod małe teksty w kolorze czarnym (100% black) poddruk nie jest wymagany.

UWAGA!
Obiekty w kolorze białym zdefiniowanym jako C0%, M0%, Y0%, K0% nie będą wydrukowane.


Przygotowanie personalizacji
Format użytku
Personalizowane projekty wymagają dodatkowej pracy podczas przygotowania do druku. W przypadku zamówienia więcej niż dwóch projektów do jednego zlecenia należy zaznaczyć opcję Personalizacja wszędzie tam,  gdzie taka opcja jest dostępna. 

W przypadku personalizacji zmiennymi danymi wymagane jest dodatkowo przygotowanie bazy danych. Instrukcja do przygotowania znajduje się w osobnym dziale:


Zobacz jak przygotować personalizację


Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane PDF
Akceptowane: TIFF, JPG w rozdzielczości 600 dpi (przy większych projektach 300 dpi).
Akceptowane: (niepolecane) CDR, TIFF i JPG (w rozdzielczości innej niż  600/300 dpi).
Uwagi
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!

Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 

Jeżeli zaznaczono opcję wycinania krzywoliniowego, to projekt z kształtem do wycięcia należy zapisać w oddzielnym pliku (ze słowem „ciecie” w nazwie).
Do projektów można dołączyć podgląd (ze słowem „podglad” w nazwie pliku).
W przypadku projektów z poddrukiem sposób przygotowania plików został opisany w sekcji Grafika (powyżej). 


Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.

W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL