| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się    Zapomniałem hasła
Login : Hasło :    
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
KASETONY I LITERY
DRUK I WYCINANIE
GADŻETY REKLAMOWE
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Teczki

 


Wymiary
Szablon teczki
Pobierz szablon z objaśnieniami:
Pobierz plik:
Szablon teczki A4 dwustronnej 1mm  
Szablon teczki A4 dwustronnej 5mm  
Szablon teczki A4 jednostronnej 1mm  
Szablon teczki A4 jednostronnej 5mm  
UWAGA!
Szablon służy jako wzór do projektowania. Przed zapisaniem gotowego projektu szablon należy usunąć, aby nie został wydrukowany razem z użytkiem!Dopuszczalne jest pozostawienie linii niebieskiej wyznaczającej obszar projektu.
Format użytku
Format użytku - jak na szablonie - obrys wykonany czerwoną linią.
Format projektu
Format projektu - jak w pliku z szablonem. (obrys wykonany niebieską linią).
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku (czerwona linia w szablonie) należy wyprowadzić na spad 2mm poza krawędź (do linii niebieskiej).
Uwagi dodatkowe
Tło pracy nie może wychodzić poza obszar wyznaczony linią niebieską. Obiekty istotne należy odsunąć od linii cięcia (kolor czerwony) i gięcia (kolor żółty ) o min. 5mm.
Tolerancja cięcia i bigowania wynosi ±2mm. Dlatego też należy unikać tworzenia na linii bigowania (grzbiecie) widocznej granicy pomiędzy projektem frontu a tyłu pracy.

Nie zmieniaj położenia szablonu (i tym samym projektu) na arkuszu!
W przeciwnym razie praca zostanie krzywo przycięta!


Przygotowanie do uszlachetniania lakierem selektywnym UV i wypukłym 3D
Jak przygotować plik do wykonania lakieru selektywnego UV  i/lub selektywnego wypukłego 3D
Należy przygotować dodatkową/e stronę/y (ostatnie) w pliku oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Elementy lakierowane selektywnie powinny spełniać pewne wymagania:
  • nie należy projektować linii cieńszych niż 0,4mm;
  • odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
  • wielkość tekstu nie mniejsza niż 14pkt;
Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 


Lakier selektywny UV na Teczkach ofertowych
  • lakier wypukły - grubość lakieru 20 - 30 mikronów (dostepny dla teczek laminowanych matowo)
  • lakier selektywny - grubość do 20 mikronów (dostepny dla teczek laminowanych soft-touch) 
  • Nie zalecamy lakierowania UV do spadu, jak również na bigach, ze względu na pękanie lakieru.  
  • Zalecenie to nie dotyczy drobnych elementów/wzorów, przy których pęknięcia lakieru są słabo widoczne. W takim przypadku należy uwzględnić w projekcie ograniczenia, wynikające z wielkości obszaru lakierowania (patrz szablon! - obrys obszaru lakierowania wykonany zieloną przerywaną linią).


UWAGA! Efekt lakieru selektywnego oraz Liquid Metalic najładniej wychodzi na drobnych elementach, liniach, których szerokość nie przekracza 4 mm . W przypadku elementów o powierzchni 5x5mm i większej, mogą częściej występować nierówności w kryciu, co z pewnością może mieć znaczenie w  jakościowym odbiorze końcowego produktu. 

Uwaga! W przypadku wysokonakładowych zleceń lub, gdy powierzchnia lakierowana danego zlecenia przekroczy 15% powierzchni użytku, termin realizacji zlecenia może zostać wydłużony do 5 dni roboczych.


Uwaga! Nazwy plików powinny jednoznacznie wskazywać na ich przeznaczenie (maska, awers/rewers).


Przygotowanie dodatkowego koloru Liquid Metal
Dodatkowy kolor Liquid Metal oraz lakier selektywny, przygotowuje się tak samo. Należy przygotować dodatkową/e stronę/y oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Uwaga.
Nie zaleca się lakierowania i stosowania efektu Liquid Metal dla elementów cieńszych niż 0,4 mm w pozytywie oraz 0,6 mm w negatywie. Zalecana minimalna wielkość czcionki to 10 pkt., odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm); Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 
Nie zalecamy projektowania efektu Liquid Metal do spadu, jak również na bigach, ze względu na możliwość pękania/kruszenia folii metalizowanej na krawędziach/bigach.  
Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia.

LiquidMetal jest kolorem nadrukowanym. W związku z tym, ze względu na dokładność pasowania (0,3mm), nie należy usuwać/wybiarać grafiki tła w projekcie CMYK, Strona z projektem tła nie powinna też zawierać powtórzonych elementów maski.

Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia. 
 


Przygotowanie do tłoczenia

Plik do tłoczenia przygotowuje się podobnie, jak plik do lakierowanie selektywnego. Należy przygotować dodatkową (ostatnią) stronę w pliku w rozmiarze użytku. Następnie należy nanieść na niej obszary/elementy tłoczone w jednym kolorze (K 100%) 
 
W przypadku nadesłania osobnych plików w zipie, ich nazwy jednoznacznie muszą wskazywać na przeznaczenie (awers/rewers/maska tłoczenie).  Przy zamówieniu prac tłoczonych z lakierem selektywnym 3D (awers/rewers/maska 3D/maska tłoczenia).


Tłoczenie wykonujemy jako wklęsłe na awersie. Rewers pozostaje nieprzetłoczony - gładki. 

Maksymalny rozmiar obszaru tłoczenia wynosi 100mm x 200mm.
Istnieje możliwość tłoczenia do krawędzi.
Nie ma możliwości dokładnego pasowania tłoczeniem z drukiem. Tolerancja pasowania +/- 1mm.


Jak przygotować plik do tłoczenia?
  • minimalna grubość elementu 0,8mm
  • minimalny odstęp między elementami tłoczonymi (światło) 0,8mm
  • minimalny rozmiar fontu podstawowego 16pkt
Przyjmujemy do tłoczenia grafikę wektorową i rastrową! 




Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 


Przy definiowaniu własnych kolorów CMYK suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 300% (przy kartonach jednostronnie powlekanych po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)

Dla wydruków uszlachetnianych poprzez laminowanie suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 250%.


Tam gdzie to możliwe zalecamy używać profilu ICC ISO Coated v.2_300, który ogranicza składowe do 300% zamiast ISO Coated v.2, w którym składowe mogą dochodzić do 330%.
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń  należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K . W druku cyfrowym należy zastosować składowe 33%C 33%M 33%Y 100%K.
Szara apla
Druk offsetowy: Należy budować szarą aplę z wykorzystaniem wszystkich składowych CMYK. Wartości: C:50% M:40% Y:40% K:22%
Druk cyfrowy: W przypadku gdy kolor tła ma być szary, należy zbudować je korzystając ze składowej „K", bez użycia pozostałych kolorów „CMY"
Przejścia tonalne
Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie moga znajdować się w odleglości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).

Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z ww. formatem projektu.

Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.

Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację.
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".


Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). 
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
Uwagi
Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji PDF/X, PDF/X-1a lub PDF 1.3 (Acrobat 4.0.)

Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!

 Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 

W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)

Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.

 W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

 W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL