| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się    Zapomniałem hasła
Login : Hasło :    
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
DRUK I WYCINANIE
OBRÓBKA PLOTEROWA
GADŻETY REKLAMOWE
DRUK PERSONALIZOWANY
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Pocztówki offsetowe składane

 



Wymiary
Format użytku
Dla pocztówki landscape (składanej wzdłuż krótszego boku) 98mm x 302mm (składany do fomatu 98x151)
Dla pocztówki portret (składanej wzdłuż dłuższegoo boku) 198mm x 150mm (składany do fomatu 99x150)
Format projektu
Jest to rozmiar (w milimetrach) przygotowywanego pliku (użytek wraz ze spadem). - (użytek wraz ze spadem).
Dla pocztówek landscape wynosi on 102mm x 306mm.
Dla pocztówek portret wynosi on 202mm x 154mm.

Patrz przykład na rysunku powyżej.
UWAGA!
Nawet jeśli twoja praca nie posiada tła wyprowadzonego na spad, format projektu musi być zachowany. Dlatego format projektu należy ograniczyć prostokątem na najniższej warstwie, bez konturu (outline) i wypełnienia, lub (w przypadku pliku rastrowego) odpowiednio wykadrować projekt tak aby miał on odpowiednie wymiary.
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi 2 mm z każdej strony.


Grafika
Model kolorów
Plik do druku (pdf) musi być w modelu CMYK.
Aby to uzyskać w programie Corel należy:
  1. W „Zarządzanie kolorami” (w zakładce „Narzędzia"):
    • w starszych wersjach wybrać Ustawienia zoptymalizowane dla jakości poligraficznej, (sprawdzić czy jest ustawiony ogólny profil wydruków barwnych),
    • w nowszych wersjach wybrać Europa - przygotowanie do druku,
      (sprawdzić czy jest ustawiony profil ISO Coated v.2).
    W obu przypadkach można użyć profilu Coated FOGRA39 dostępnego na stronie firmy Adobe (zalecane).
  2. w „Publikuj jako pdf” wybrać ustawienia „Ustawienia drukarskie". W „Ustawieniach drukarskich” w zakładce „Ustawienia drukarskie” należy wyłączyć wszystkie opcje oraz
    • w starszych wersjach w „Zaawansowanych” sprawdzić czy zarządzanie kolorami jest CMYK i włączony jest profil ICC drukarki wyciągów barwnych,
    • w nowszych wersjach w zakładce „Kolor” Wyprowadzaj kolory jako CMYK i nie osadzaj profilu koloru.

Przy definiowaniu własnych kolorów CMYK suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 300% (przy kartonach jednostronnie powlekanych po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)

Dla wydruków uszlachetnianych poprzez laminowanie suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 250%.


Tam gdzie to możliwe zalecamy używać profilu ICC ISO Coated v.2_300, który ogranicza składowe do 300% zamiast ISO Coated v.2, w którym składowe mogą dochodzić do 330%.
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń  należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 40%C 30%M 30%Y 100%K .
Szara apla
Należy budować szarą aplę z wykorzystaniem wszystkich składowych CMYK. Wartości: C:50% M:40% Y:40% K:22%
Przejścia tonalne
Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie moga znajdować się w odleglości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).

Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z ww. formatem projektu.

Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.

Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację.
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".


Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
Uwagi
Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)

Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!

 Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 

W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)

Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.

 W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

 W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL