| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się    Zapomniałem hasła
Login : Hasło :    
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
DRUK I WYCINANIE
OBRÓBKA PLOTEROWA
GADŻETY REKLAMOWE
DRUK PERSONALIZOWANY
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Zaproszenia

 
Wymiary
Formaty użytków
A6 POJEDYNCZE  148mm x 105mm
A6 SKŁADANE BIG KRÓTKI  297mm x 105mm   (po złożeniu: 105mm x 148mm)
A6 SKŁADANE BIG DŁUGI  210mm x 148mm   (po złożeniu: 105mm x 148mm)
KWADRAT POJEDYNCZY  160mm x 160mm
KWADRAT SKŁADANY  320mm x 160mm   (po złożeniu: 160mm x 160mm)
DL POJEDYNCZE  210mm x 99mm
DL SKŁADANE BIG KRÓTKI  420mm x 99mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
DL SKŁADANE BIG DŁUGI  210mm x 198mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
A4 SKŁADANE DO DL  210mm x 297mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
A4 SKŁADANE do „Z”   210mm x 297mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
Format projektu
Jest to rozmiar (w milimetrach) przygotowywanego pliku. - (użytek wraz ze spadem)
Projekt należy przygotować jako dwustronicowy plik składający się z awersu (czwarta i pierwsza strona złączone ze sobą jedna obok drugiej) oraz rewersu (druga i trzecia strona złączone ze sobą jedna obok drugiej) Wymiar takiego projektu powinien mieć rozmiar użytku po rozłożeniu + 2 mm spadu z każdej strony.
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi 2 mm z każdej strony.


Personalizacja
Jeśli chcesz personalizować pracę zapoznaj się z instrukcją „jak przygotować” do druku personalizowanego.
 
  Zobacz tutaj >>


Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 


Przy definiowaniu własnych kolorów CMYK suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 300% (przy kartonach jednostronnie powlekanych po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)

Dla wydruków uszlachetnianych poprzez laminowanie suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 250%.
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
Szara apla
W przypadku gdy kolor tła ma być szary, należy zbudować je korzystając ze składowej „K", bez użycia pozostałych kolorów „CMY"
Przejścia tonalne
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).

Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.


Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku.
Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.


Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację.
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".


Przygotowanie do uszlachetniania lakierem selektywnym UV i wypukłym 3D
Jak przygotować plik do wykonania lakieru selektywnego UV  i/lub selektywnego wypukłego 3D
Należy przygotować dodatkową/e stronę/y (ostatnie) w pliku oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Elementy lakierowane selektywnie powinny spełniać pewne wymagania:
  • nie należy projektować linii cieńszych niż 0,4mm;
  • odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
  • wielkość tekstu nie mniejsza niż 14pkt;
Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 


Lakier selektywny wypukły 3D
  • Grubość lakieru 25-35 mikronów (wyraźnie wyczuwalny pod palcem).
  • Nie zalecamy lakierowania do spadu ze względu na możliwość kruszenia przy cięciu. Pliki z przygotowaną maską do spadu dla lakieru 3d zostaną dopuszczone do realizacji i wykonane na odpowiedzialność zleceniodawcy. 
  • W przypadku uszlachetniania elementów wydruku lakierem wypukłym 3D istnieje możliwość lakierowania tylko jednej strony.
  • W przypadku dwustronnych użytków uszlachetniana lakierem wypukłym 3D jest wyłącznie strona pierwsza (awers). W tej sytuacji należy przygotować 3-stronicowy plik. Kolejnosć stron w pliku: awers/rewers/maska do awersu.
  • Nie należy umieszczać lakieru w miejscach bigowania.

Lakier selektywny UV
  • Grubość lakieru 10-15 mikronów
  • Nie zalecamy lakierowania selektywnego UV do spadu, jak również na bigach, ze względu na pękanie lakieru.  
    Zalecenie to nie dotyczy drobnych elementów/wzorów, przy których pęknięcia lakieru są słabo widoczne.
  • W przypadku uszlachetniania elementów wydruku lakierem UV, istnieje możliwość lakierowania dwustronnego. W tej sytuacji należy przygotować 4-stronicowy plik awers/rewers druk (strony 1 i 2 w pliku), awers/rewers maska (strony 3 i 4  w pliku)
  • Nie należy umieszczać lakieru w miejscach bigowania
    UWAGA! Nie należy projektować na rewersie lakierowanych elementów pokrywających się z większymi elementami lakieru na awersie, gdyż mogą one zostać odciśnięte na tych elementach oraz powodują sklejanie się użytków.


Uwaga! W przypadku wysokonakładowych zleceń lub, gdy powierzchnia lakierowana danego zlecenia przekroczy 15% powierzchni użytku, termin realizacji zlecenia może zostać wydłużony do 5 dni roboczych.

Uwaga! Nazwy plików powinny jednoznacznie wskazywać na ich przeznaczenie (maska, awers/rewers).


Przygotowanie dodatkowego koloru Liquid Gold/Silver oraz HotStamping
Dodatkowy kolor Liquid Gold/Silver oraz HotStamping przygotowuje się w identyczny sposób jak uszlachetnianie selektywne lakierem UV. (patrz powyżej)

Uwaga.
Nie zaleca się złocenia elementów cieńszych niż 0,4 mm w pozytywie oraz 0,6 mm w negatywie. Zalecana minimalna wielkość czcionki to 7 pkt.

LiquidMetal/HotStamping jest kolorem nadrukowanym. W związku z tym, ze względu na dokładność pasowania (0,5mm), nie należy usuwać/wybiarać grafiki tła w projekcie CMYK, Strona z projektem tła nie powinna też zawierać powtórzonych elementów maski.
 


Dodatkowy kolor cyfrowy ZŁOTY lub SREBRNY
Jak przygotować plik do wykonania EFEKTU GOLD/SILVER
Obszary/elementy wytypowane do efektu Gold lub Silver wykonać, używając dodatkowego, niestandardowego koloru (spot color) któremu należy przypisać nazwę, odpowiednio GOLD lub SILVER.
   
Zobacz instrukcję jak dostosować twój program graficzny do łatwego, szybkiego i pewnego projektowania kolorów spotowych:
instrukcja CorelDRAW Instrukcja AdobeIlustrator






Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
Uwagi
Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)

Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!

 Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 

W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)

Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.

 W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

 W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.