| Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się    Zapomniałem hasła
Login : Hasło :    
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
DRUK I WYCINANIE
OBRÓBKA PLOTEROWA
GADŻETY REKLAMOWE
DRUK PERSONALIZOWANY
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Zaproszenia

 
Wymiary
Formaty użytków
A6 POJEDYNCZE  148mm x 105mm
A6 SKŁADANE BIG KRÓTKI  297mm x 105mm   (po złożeniu: 105mm x 148mm)
A6 SKŁADANE BIG DŁUGI  210mm x 148mm   (po złożeniu: 105mm x 148mm)
KWADRAT POJEDYNCZY  160mm x 160mm
KWADRAT SKŁADANY  320mm x 160mm   (po złożeniu: 160mm x 160mm)
DL POJEDYNCZE  210mm x 99mm
DL SKŁADANE BIG KRÓTKI  420mm x 99mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
DL SKŁADANE BIG DŁUGI  210mm x 198mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
A4 SKŁADANE DO DL  210mm x 297mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
A4 SKŁADANE do „Z”   210mm x 297mm   (po złożeniu: 210mm x 99mm)
Format projektu
Jest to rozmiar (w milimetrach) przygotowywanego pliku (użytek wraz ze spadem). - (użytek wraz ze spadem)
Projekt należy przygotować jako dwustronicowy plik składający się z awersu (czwarta i pierwsza strona złączone ze sobą jedna obok drugiej) oraz rewersu (druga i trzecia strona złączone ze sobą jedna obok drugiej) Wymiar takiego projektu powinien mieć rozmiar użytku po rozłożeniu + 2 mm spadu z każdej strony.
Spad
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi 2 mm z każdej strony.


Personalizacja
Jeśli chcesz personalizować pracę zapoznaj się z instrukcją „jak przygotować” do druku personalizowanego.
 
  Zobacz tutaj >>


Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 


Przy definiowaniu własnych kolorów CMYK suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 300% (przy kartonach jednostronnie powlekanych po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)

Dla wydruków uszlachetnianych poprzez laminowanie suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie powinna przekraczać 250%.
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
Szara apla
W przypadku gdy kolor tła ma być szary, należy zbudować je korzystając ze składowej „K", bez użycia pozostałych kolorów „CMY"
Przejścia tonalne
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie mogą znajdować się w odległości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).

Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.


Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku.
Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.


Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku wydruków składanych, czy po złożeniu obie strony mają poprawną orientację. 
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".


Przygotowanie do uszlachetniania lakierem selektywnym UV i wypukłym 3D
Jak przygotować plik do wykonania lakieru selektywnego UV  i/lub selektywnego wypukłego 3D
Należy przygotować dodatkową/e stronę/y (ostatnie) w pliku oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Elementy lakierowane selektywnie powinny spełniać pewne wymagania:
  • nie należy projektować linii cieńszych niż 0,4mm;
  • odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
  • wielkość tekstu nie mniejsza niż 14pkt;
Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 


Lakier selektywny wypukły 3D
  • Grubość lakieru 25-35 mikronów (wyraźnie wyczuwalny pod palcem).
  • Nie zalecamy lakierowania do spadu ze względu na możliwość kruszenia przy cięciu. Pliki z przygotowaną maską do spadu dla lakieru 3d zostaną dopuszczone do realizacji i wykonane na odpowiedzialność zleceniodawcy. 
  • W przypadku uszlachetniania elementów wydruku lakierem wypukłym 3D istnieje możliwość lakierowania tylko jednej strony.
  • W przypadku dwustronnych użytków uszlachetniana lakierem wypukłym 3D jest wyłącznie strona pierwsza (awers). W tej sytuacji należy przygotować 3-stronicowy plik. Kolejnosć stron w pliku: awers/rewers/maska do awersu.
  • Nie należy umieszczać lakieru w miejscach bigowania.

Lakier selektywny UV
  • Grubość lakieru 10-15 mikronów
  • Nie zalecamy lakierowania selektywnego UV do spadu, jak również na bigach, ze względu na pękanie lakieru.  
    Zalecenie to nie dotyczy drobnych elementów/wzorów, przy których pęknięcia lakieru są słabo widoczne.
  • W przypadku uszlachetniania elementów wydruku lakierem UV, istnieje możliwość lakierowania dwustronnego. W tej sytuacji należy przygotować 4-stronicowy plik awers/rewers druk (strony 1 i 2 w pliku), awers/rewers maska (strony 3 i 4  w pliku)
  • Nie należy umieszczać lakieru w miejscach bigowania
    UWAGA! Zabrania się projektowania na rewersie lakierowanych elementów pokrywających się z elementami lakieru na awersie, gdyż :
    - mogą one zostać odciśnięte na tych elementach,​
    - powodują sklejanie się użytków ,​
    - uniemożliwiają stosowanie pod gilotyną i wywołują duże odchyłki cięcia.


UWAGA! Efekt lakieru selektywnego oraz Liquid Metalic najładniej wychodzi na drobnych elementach, liniach, których szerokość nie przekracza 4 mm . W przypadku elementów o powierzchni 5x5mm i większej, gdzie cała powierzchnia ma być pokryta jednolitą warstwą lakieru/folii metalizowanej zalecamy wybór podłoża Laminat Soft-Touch. W przypadku laminatu mat i błysk przy tego typu elementach mogą częściej występować nierówności w kryciu, co z pewnością może mieć znaczenie w  jakościowym odbiorze końcowego produktu. 

Uwaga! W przypadku wysokonakładowych zleceń lub, gdy powierzchnia lakierowana danego zlecenia przekroczy 15% powierzchni użytku, termin realizacji zlecenia może zostać wydłużony do 5 dni roboczych.


Uwaga! Nazwy plików powinny jednoznacznie wskazywać na ich przeznaczenie (maska, awers/rewers).


Przygotowanie dodatkowego koloru Liquid Metal
Liquid metal - metalizowana folia dostępna w kolorach: Gold, Silver, Red, Green, Blue

Dodatkowy kolor Liquid Metal oraz lakier selektywny, przygotowuje się tak samo. Należy przygotować dodatkową/e stronę/y oraz nanieść na niej obszary lakierowane w jednym kolorze (K 100%). Obraz do lakierowania wybiórczego nie może zawierać odcieni szarości. Nawet nieznaczne, jasne szarości są automatycznie konwertowane na czarny i będą zalakierowane.

Uwaga.
Nie zaleca się lakierowania i stosowania efektu Liquid Metal dla elementów cieńszych niż 0,4 mm w pozytywie oraz 0,6 mm w negatywie. Zalecana minimalna wielkość czcionki to 10 pkt., odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm); Istnieje możliwość  przesunięcia względem druku o 0,3mm. 
Nie zalecamy projektowania efektu Liquid Metal do spadu, jak również na bigach, ze względu na możliwość pękania/kruszenia folii metalizowanej na krawędziach/bigach.  
Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia.

LiquidMetal jest kolorem nadrukowanym. W związku z tym, ze względu na dokładność pasowania (0,3mm), nie należy usuwać/wybiarać grafiki tła w projekcie CMYK, Strona z projektem tła nie powinna też zawierać powtórzonych elementów maski.

Przy użyciu Liquid metalu na większych elementach/apli może pojawić się efekt niejednorodności krycia. 
 


HOT STAMPING
Jak przygotować plik do hot stampingu
Należy przygotować stronę lub dwie strony pliku w kolejności awers/rewers oraz nanieść na nie obszary pod folię Hot Stamping jako kolor czarny z 400% nasyceniem  (C100 M100 Y100 K 100%). Dopuszczamy przy obrazach pod Hot - Stamping odcienie szarości. W takim wypadku należy spodziewać się otrzymania efektu „starego(startego)  srebra/złota”. Tego efektu nie należy stosować na istotnych tekstach. Nie będą czytelne.

Wybierając elementy projektu (np. logo, nazwisko), które mają być pokryte folią hotstamping i użyte w połączeniu z drukiem CMYK, należy uwzględnić możliwość ich przesunięcia o  +/-3mm (ze wzgledu na rzucanie maszyny). Ponadto elementy z hotstampingiem nie mogą nachodzić na elementy CMYK, co oznacza, że przy projektowaniu należy je znacznie odsunąć od siebie. 
Druk CMYK musi być przygotowany na osobnej stronie/stronach (pierwsze strony w pliku); Hot stamping (maski) na ostatnich stronach w pliku (odpowiednio trzecia/czwarta strona pliku).


Zalecenia i ograniczenia do projektowania grafiki dla folii Hot Stamping.
  • Hot Stamping Silver (srebrny) i Gold (złoty) można projektować zarówno jako grafikę wektorową jak i rastrową.
  • Hot Stamping może być projektowany na spad. 
  • Minimalna grubość elementu 0,2mm
  • Minimalny rozmiar fontu podstawowego 9 pkt
  • Zalecamy minimalne odstępy między znakami 0,75mm





Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
PDF, EPS, PRN
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku PDF.
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa"
Uwagi
Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)

Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!

 Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 

W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)

Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.

 W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

 W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL